Gramatica și operele literare le dau fiori elevilor de clasa a VIII-a. Dar nu și când lucrează cu Denissa Gabriela Bularda!

În fiecare an, elevii de clasa a VIII-a trebuie să facă față unei provocări uriașe la finalul ciclului gimnazial – pregătirea intensă pentru examenul de Evaluare Națională. Printre subiectele care le dau cel mai mult de furcă se numără gramatica și operele literare, două arii importante ale Limbii și Literaturii Române, dificile și greu de stăpânit.

An de an, sute de mii de elevi de clasa a VIII-a se află în fața acestui examen decisiv, cu speranța că eforturile le vor fi răsplătite cu note bune și accesul la liceul dorit. Este o perioadă intensă, plină de emoții și așteptări, în care pregătirea solicită nu doar intelectul, ci și reziliența emoțională a elevilor și a familiilor acestora.

Am putea spune că Evaluarea Națională nu este doar un test academic, ci mai mult o experiență care îi învață pe tineri despre importanța perseverenței, a disciplinei și a gestionării stresului. Performanța la acest examen influențează decisiv admiterea la liceele de top, unde concurența este acerbă.

Pregătirea pentru Evaluarea Națională nu implică doar munca individuală a elevului, ci și sprijinul părinților, al profesorilor și, nu de puține ori, al unor specialiști în educație. În ciuda presiunilor și a provocărilor, momentul Evaluării Naționale poate fi și o oportunitate de creștere personală, un timp pentru stabilirea unor obiective clare și pentru dezvoltarea unor strategii eficiente de învățare.

De ce metoda Denissei Gabriela Bularda are cele mai șanse de reușită?

Metodologia unică a Denissei Gabriela Bularda, profesor cu mai bine de 25 de ani experiență și autor de numeroase culegeri, are la bază principiile personalizării, interactivității și utilizării tehnologiei. Spre exemplu, folosirea schemelor în tratarea subiectelor de gramatică și literatură se distinge ca un element cheie, care simplifică conceptele dificile și le transformă în cunoștințe accesibile și ușor de memorat.

În ceea ce privește gramatica, profesorul folosește scheme pentru a organiza regulile și excepțiile într-o formă ușor de înțeles. Acest mod de prezentare vizuală ajută elevii să identifice rapid structurile gramaticale și să le aplice corect în construcția propozițiilor. De exemplu, când predă despre părțile de vorbire, Denissa Gabriela Bularda va folosi o schemă care să le clasifice în mod clar, evidențiind caracteristicile și funcțiile fiecăreia.

În ceea ce privește literatura, metodologia profesorului de la Global Learning folosește schemele pentru a descompune și analiza textele literare, astfel încât elevii să aibă o perspectivă clară asupra structurii, a temelor și a simbolurilor, care evidențiază relațiile dintre personaje, evoluția tematică sau chiar cadrele narative.

Denissa Gabriela Bularda a reinventat și modul în care sunt prezentate și analizate operele literare. Prin tehnici de storytelling și dramatizare, elevii devin parte din povești, înțelegând nu doar contextul și personajele, ci și mesajele profunde ale acestora.

Explorarea operelor literare în cadrul procesului de pregătire este o călătorie fascinantă în lumea imaginației, a emoțiilor și a gândirii critice. Prin discuții deschise, analize critice și reflecții personale, elevii sunt îndrumați să descopere semnificațiile multiple ale textelor și să le raporteze la propria experiență de viață. Această abordare transformă lectura într-o experiență relevantă și profundă, facilitând o înțelegere mai bogată a temelor, personajelor și structurilor narative.

Elevii sunt încurajați să identifice și să exploreze temele majore ale operelor, cum ar fi dragostea, puterea, libertatea sau conflictul și să analizeze modul în care acestea sunt reprezentate în text.

Elevii sunt îndemnați să mediteze la modul în care literatura reflectă, influențează și modelează percepțiile despre lume, valorile sociale și identității personale. Această perspectivă contribuie la formarea unui cetățean conștient și implicat, capabil să aprecieze diversitatea culturală și să exercite empatie și gândire critică în fața provocărilor lumii contemporane.

Un mediu de învățare bazat pe respect și înțelegere

Ceea ce diferențiază cu adevărat metoda Denissei Gabriela Bularda este faptul că profesorul creează un mediu de învățare bazat pe respect, empatie și înțelegere reciprocă. Elevii se simt valorizați și ascultați, ceea ce le stimulează încrederea în sine și dorința de a participa activ la pregătire.

Astfel, în cadrul Global Learning, profesorul reușește să creeze o comunitate în care fiecare elev este încurajat să își exprime ideile și să își depășească limitele. Acest climat pozitiv contribuie semnificativ la reducerea anxietății asociate cu învățarea gramaticii și literaturii, dar mai ales a examenului, per ansamblu.

Impactul metodei de predare se vede nu doar în entuziasmul și angajamentul elevilor săi, ci și în rezultatele impresionante. Mulți dintre elevii care au fost pregătiți de Denissa Gabriela Bularda au obținut note remarcabile la Evaluarea Națională, demonstrând că o abordare educativă personalizată face diferența.